דלג אל

הצהרת נגישות

כנס כלים שלובים

אגף הכלה והשתלבות בשיתוף אגף שפ"י מזמינים אתכם לצפות בכנס המקוון "כלים שלובים" – שותפות הורים וצוותי חינוך להכלה מיטבית.

הכנס התקיים ביום שני
ח' בשבט תשפ"ב,
10 בינואר 2022.


צוותי חינוך יכולים להעמיק בשיתוף הפעולה בין המורה והגננת להורים ולרקום הכלה מיטבית של כלל באי המוסד החינוכי.

חזרה לראש הדף

מושב פתיחה

ברכת שרת החינוך
ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך.

שיחה מקרוב עם

  • מירי נבון, מנהלת אגף בכיר יישום חוק החינוך המיוחד, ההכלה וההשתלבות, משרד החינוך
  • אורנה קרשטיין, פסיכולוגית חינוכית ממונה שילוב והכלה בשפ״י, משרד החינוך
חזרה לראש הדף

פאנל מומחים ומושבי זום – קדם יסודי

למידע נוסף על כל מושב לחצו על כותרת המושב. 

מיהו ההורה העומד מולי? היכרות עם סגנונות הורות והשלכתם על השותפות
מרצה: ליטל צרויה לוק

רבות מדובר על סגנונות של הורות, בין שההורה סמכותני, סמכותי, מנוכר או ותרן. חשיבות ההבנה של עולמו הפנימי של הורה טמונה בהשלכות על הקשר שנכון לקיים עימו.

ליטל צרויה לוק, מדריכת תחום הורים ומשפחה, שפ"י

לכבות את האש במים – איך להפוך את הקונפליקט לאנרגייה מצמיחה
מרצה: ליבנת ביטון שדה

לקונפליקט יש אנרגייה שבה אפשר להשתמש כדי לייצר שינוי לטובה. כיצד נוכל, מתוך מודעות לתהליך ושימוש בכלים הנכונים, לייצר שינוי לטובה ולצמוח מתוך המשבר עם ההורים?

ליבנת ביטון שדה, מדריכת תחום הורים ומשפחה, שפ"י, יועצת בגיל הרך

לקשור את הקצוות: דילמות וסוגיות בשותפות עם הורים גרושים ופרודים
מרצה: טל רחמים

שיעור הגירושים עולה. ילדים החווים את גירושי הוריהם נמצאים לא פעם בקושי ובמשבר ואפילו בסיכון. ניהול קשר עם הורים גרושים ועם הורים בתהליכי פרידה יכול לסייע לילד להתמודד התמודדות מיטבית יותר עם המשבר.

טל רחמים, מדריכת תחום הורים ומשפחה, שפ"י

איך לדבר כך שהורים יקשיבו ולהקשיב כך שהורים ישתפו?
מרצות: ד"ר אלונה רודד | ד"ר עפר מדם-פרידמן

"אי אפשר לעבור על זה בשתיקה! זה פוגע במוגנות של כולם!"
"נגיע עם זה לחלונות הכי גבוהים אם זה מה שצריך!"
לא, לא מדובר בציטוטים של שני ראשי מדינות אויבות.

המציאות הכואבת היא שבשני צידי המתרס של המשפטים הללו עומדים צוות חינוכי, מחד והורים מנגד, שלכודים בדינמיקה של חשדנות, איום ומאבק-כוח כשבתווך ניצבת נפש רכה של ילד או ילדה.
הדינמיקה הזו בין הורים לצוותים איננה גזירת גורל!

ד"ר אלונה רודד וד"ר עפר מדם-פרידמן יציגו 5 עקרונות לקידום הידברות ושותפות בין הורים לצוותים חינוכיים, במיוחד במצבי אי הסכמה.

ד"ר אלונה רודד, פסיכולוגית חינוכית ומרצה בתחומי הפסיכולוגיה, החינוך ומה שביניהם

ד"ר עפר מדם-פרידמן, יזמת חברתית, מלווה ומאמנת אימהות, משפחות ומשפחות מיוחדות


חזרה לראש הדף

פאנל מומחים ומושבי זום – יסודי

למידע נוסף על כל מושב לחצו על כותרת המושב. 

לקשור את הקצוות: דילמות וסוגיות בשותפות עם הורים גרושים ופרודים
מרצה: שלומית חסיד

שיעור הגירושים עולה. ילדים החווים את גירושי הוריהם נמצאים לא פעם בקושי ובמשבר ואפילו בסיכון. ניהול קשר עם הורים גרושים ועם הורים בתהליכי פרידה יכול לסייע לילד להתמודד התמודדות מיטבית יותר עם המשבר.

שלומית חסיד, מדריכת תחום הורים ומשפחה, שפ"י, יועצת חינוכית

לכבות את האש במים – איך להפוך את הקונפליקט לאנרגייה מצמיחה
מרצה: רונית הררי

לקונפליקט יש אנרגייה שבה אפשר להשתמש כדי לייצר שינוי לטובה. כיצד נוכל, מתוך מודעות לתהליך ושימוש בכלים הנכונים, לייצר שינוי לטובה ולצמוח מתוך המשבר עם ההורים?

רונית הררי, מדריכת תחום הורים ומשפחה, שפ"י

המצפן שלי – מה באמת חשוב? כלי מבוסס מיינדפולנס לקידום שיח עם הורים
מרצה: מירב שפר

המפגש בין אנשי חינוך ונשות חינוך לבין הורים כרוך לעיתים בקונפליקטים. במפגש יוצג כלי: 'מצפן פנימי' שמסייע לנו לנווט את השיחה לכיוון הנכון.
חיבור כן וקשוב לערכים מרכזיים המנחים אותנו, הן בני האדם הן אנשי מקצוע ונשות מקצוע, תורם למיקוד, לוויסות עצמי ולחיזוק חוויית השליטה במפגש עם הורים. נתרגל את הכלי עם אפשרות להדגמה חיה עם מתנדב ומתנדבת.

מירב שפר, פסיכולוגית חינוכית, מנהלת שפ"ח משגב

הורים, מורים וביניהם תהום
מרצה: צופית גרינברג

כמה פשוט היה לוּ יכולנו לפעול בנפרד, להזמין "ילד ללא תוספת הורים, בבקשה".
אך בחיים כמו בחיים צריך למצוא איך לגשר על התהום. אז איך מתחילים לעשות זאת? נדבר על חמלה עצמית, תקשורת מקרבת ומסע משותף.

צופית גרינברג, פסיכולוגית חינוכית, מנהלת שפ"ח גולן

סדנה למנהלים: לנהל את המשבר – התמודדות עם מחלקות עם הורים
מרצה: רויטל ריבלין

מנהלי בית ספר נתקלים לא אחת במשברים ובקונפליקטים עם הורים סביב בעיית התנהגות של תלמיד בכיתה.
בעזרת סרטון הדמיה מרתק ננתח מצב כזה ונלמד כלים לניהול מיטבי של המשבר.

רויטל ריבלין, מדריכה ארצית בתחום הורים ומשפחה, שפ"י


חזרה לראש הדף

פאנל מומחים ומושבי זום – על יסודי

למידע נוסף על כל מושב לחצו על כותרת המושב. 

לכבות את האש במים – איך להפוך את הקונפליקט לאנרגייה מצמיחה
מרצה: רונית דן

לקונפליקט יש אנרגייה שבה אפשר להשתמש כדי לייצר שינוי לטובה. כיצד נוכל, מתוך מודעות לתהליך ושימוש בכלים הנכונים, לייצר שינוי לטובה ולצמוח מתוך המשבר עם ההורים?

רונית דן, מדריכה בתחום הורים ומשפחה, שפ"י, יועצת חינוכית

איך לשוחח עם הורים של מתבגרים על שימוש בחומרים פסיכואקטיביים (סמים ואלכוהול) מתוך שותפות
מרצה: אורלי אבינעם

מה תפקיד ההורים בגיל הזה? מה תפקיד הצוות החינוכי? כיצד נראית השותפות החינוכית עם ההורים ביחס לבני הנוער ומה ייחודי לה? מה מקום ההורה ומה מקום התלמיד?

אורלי אבינעם, מדריכה ארצית בתחום הורים ומשפחה וביחידה למניעת התמכרויות

שיח מוגן – מודל לשיח עם הורים
מרצה: נטע פינטו

המפגש יעסוק בשימור ובחיזוק של התקשרות של הצוות החינוכי עם ההורים גם בתקופת גיל ההתבגרות המציבה אתגרים רבים. נלמד יחד כלי יעיל לניהול שיח מיטבי.

נטע פינטו, פסיכולוגית חינוכית מומחית, מדריכה, רכזת הורות ומשפחה באגף פסיכולוגיה

סדנה למנהלים: מבוגר ממשי בעולם וירטואלי
מרצה: אוריה חורש

כיצד להישאר ממשיים בעולם מואץ וירטואלי? מהי החוויה של הורים וצוותי חינוך בעולם כזה שבו המדיה הופכת למרחב תקשורת המייצר מורכבויות חדשות? ומהם הכלים וגורמי החוסן שיש כדי להתמודד הכי טוב עם מציאות כזו?

אוריה חורש, פסיכולוגית חינוכית מומחית, חוקרת במסגרת עבודת הדוקטור שלה את נושא ההורות הדיגיטלית במחלקה לפסיכולוגיה ובמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, רכזת תחום מדיה, אגף פסיכולוגיה, שפ"י

לנהל את המשבר – סדנה למנהלים להתמודדות עם מחלוקת עם הורים
מרצה: רויטל ריבלין

מנהלי בית ספר נתקלים לא אחת במשברים ובקונפליקטים עם הורים סביב בעיית התנהגות של תלמיד בכיתה.
בעזרת סרטון הדמיה מרתק ננתח מצב כזה ונלמד כלים לניהול מיטבי של המשבר.

רויטל ריבלין, מדריכה ארצית בתחום הורים ומשפחה, שפ"י


פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.